بهترین جراح آندوسکوپی سینوس تهران کیست ؟

بهترین جراح آندوسکوپی سینوس تهران کیست ؟

اندوسکوپی سینوس

جراحی آندوسکوپی سینوس مختص کسانی است که از سینوس مزمن رنج می برند. در استخوان بندی جمجمه همه انسانها حفره هایی پر از هوا وجود دارد که به آن سینوس می گویند. در استخوان گونه ، پیشانی و کف جمجمه سینوس ها قرار دارند.

اگر مجرای سینوس ها بسته شود یا ترشحات مخاطی زیادی تولید شود ، شخص به سینوزیت مبتلا می شود. بهترین جراح اندوسکوپی سینوس توصیه های لازم برای بهبودی را در اختیار شما قرار می دهد اما  اگر دوره سینوزیت شما حاد شود دچار سینوزیت مزمن شده و باید عمل جراحی سینوس را انجام دهید.

از کجا بفهمیم سینوزیت مزمن داریم ؟

سینوزیت یا به صورت حاد است که علائم و نشانه های آن به مدت ۴ هفته یا کمتر مشاهده می شود. اگر التهاب سینوس های شما برای مدت زمان بیشتر از ۳ ماه طول بکشد ، شما به سینوزیت مزمن دچار شده اید که برای تشخیص و پیگیری های بیشتر درمان حتما باید به پزشک متخصص گوش ، حلق و بینی مراجعه کنید.

علائم و نشانه های سینوزیت

معمولا در افراد بالغ نشانه های سینوزیت پس از یک سرماخوردگی بروز پیدا می کند. بعد از گذشت ۵ روز تا یک هفته این علائم حادتر شده و وخیم تر می شوند. برخی از علائم سینوزیت شامل موارد زیر است :

• احساس خستگی و کسالت
  • تب ، سردرد و درد زیر چشم
  • گلودرد و آبریزش بینی
  • درد در ناحیه پیشانی
  • دندان درد
  • سرفه های زیاد که معمولا در طول شب بیشتر می شود.
  • کاهش حس بویایی

عمل جراحی سینوس

از دلایل اصلی مبتلا شدن به سینوزیت مزمن عدم مراجعه به موقع به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی است. اگر دچار این عارضه یعنی سینوزیت مزمن شوید ، باید از جراحی آندوسکپی سینوس به جهت درمان استفاده کنید.

روش جراحی آندوسکوپی سینوس

در گذشته برای جراحی آندوسکوپی سینوس ، بافت های آسیب دیده با احتیاط برداشته می شدند و مسیرهایی برای تخلیه مواد عفونی از سینوس ها ایجاد می گردید.

اما امروزه با توجه به گسترش علم و تکنولوژی از روش ها و تجهیزات مجهزتری برای اینکار استفاده می شود.

متخصص با استفاده از آندوسکوپ داخل سینوس ها را مشاهده کرده و این عمل را بدون نیاز به بیهوشی و با کمترین تورم یا کبودی و خونریزی انجام می دهد.

آندوسکوپی سینوس چه نوع بیماری هایی را درمان می کند ؟

به طور کلی با استفاده از این جراحی عفونت های سینوسی و ترشحات داخل سینوس برداشته شده و راه مجاری هوایی تنفسی باز می شود.

عمل جراحی آندوسکوپی سینوس ، سینوزیت مزمن شما را درمان می کند . میزان ترشحات سینوسی را کاهش داده و وضعیت بویایی شما را بهبود می بخشد. به طور کلی با انجام این عمل بیماری های مربوط به سینوزیت شما درمان می شود.

مزایای روش جراحی آندوسکوپی سینوس

گفتیم که با پیشرفت تکنولوژی تجهیزات جدیدتری به وجود آمده اند که در عمل های امروزی کاربرد بیشتری دارند . استفاده از این روش ها مزایای بسیاری را با خود به همراه دارد . از جمله اینکه :

• هیچگونه برشی بر روی بینی بیمار انجام نمی گیرد بنابراین جای زخمی بر روی صورت وجود نخواهد داشت.
  • و چون این عمل بدون هرگونه برشی انجام می گیرد بیمار پس از عمل با کمترین درد و کبودی و خونریزی مواجه است.
  • دردی که پس از عمل متحمل می شوید به قدری ناچیز است که پس از عمل می توانید به انجام کارهای روزمره خود البته به صورت محدود و کاملا با حتیاط بپردازید.
  • طول دوره نقاهت بعد از عمل کوتاه بوده و علائم بهبودی شما با سرعت قابل توجهی نمایان خواهد شد.
  • بافت های سالم در این روش جراحی آسیب نمی بیننند و به جای برش آندوسکوپ وارد بینی بیمار می شود.
  • تنها نواحی سینوس ها و بینی درگیر می شود و تحت درمان قرار می گیرد.
  • در این روش جراحی آندوسکوپ سینوس ، تنها کمی دهانه سینوس ها گشاد می شود .

اقدامات لازم قبل از انجام جراحی آندوسکوپی

قبل از عمل جراحی همه آزمایشاتی که پزشک برای شما تجویز می کند را انجام دهید . نتیجه همه آزمایش ها باید در اختیار پزشک قرار بگیرد.

با توجه سوابق درمانی شما ممکن است پزشک بخواهد قبل از عمل داروهای خاصی که قابلیت ضد التهابی دارند را برای شما تجویز کند.

مصرف دخانیات از ۲ هفته قبل از عمل جراحی ممنوع است چراکه پروسه بهبودی شما را مختل کرده و تاثیر سوء دارد.

استفاده از داروهایی نظیر آسپرین از ۲ هفته قبل از انجام جراحی ممنوع و غیر مجاز است.

در بیشتر موارد عمل جراحی آندوسکپی سینوس به صورت سرپایی انجام می گیرد و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست.

جراح با توجه به حساسیت های دارویی شما ، سوابق بیماری و همچنین جواب آزمایش های فعلی تان تمام موارد را بررسی کرده و عمل جراحی شما را انجام می دهد.

اقدامات و مراقبت های لازم پس از آندوسکوپی سینوس

همانطور که پیشتر گفتیم این عمل در بیشتر موارد به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن انجام می گیرد. اما معمولا توصیه می شود هنگام عمل بیمار با یک همراه به بیمارستان مراجعه کند.

• در مواردی نیز جراحی به صورت بیهوشی صورت می گیرد که لازم است بیمار یک شب در بیمارستان بستری شود.
  • به مدت ۲ هفته بعد از انجام عمل از بلند کردن اشیاء سنگین خودداری کنید.
  • فین کردن شدید باعث افزایش خونریزی می شود حداقل تا ۲ هفته سعی کنید از فین کردن بپرهیزید.
  • مصرف داروهای ضد التهاب مثل آسپرین می تواند خونریزی را زیاد کند. بنابراین اینگونه داروها را حتما با مشورت پزشک معالجتان مصرف کنید.
  • مراقب باشید بعضی از داروهایی که پزشک قبل از عمل برای شما تجویز کرده است ( همچون اسپری های استروئیدی ) را بعد از عمل مصرف نکنید.

تاثیرات پس از جراحی آندوسکوپی سینوس

بعد از اینکه بیمار تحت عمل جراحی قرار می گیرد ، از شدت عفونت های سینوسی وی کاسته شده و علائم ناشی از سینوزیت بهبود می باید.

حس بویایی بیمار تقویت شده و جریان هوا از طریق مجاری تنفسی به راحتی انجام می گیرد.

آندوسکوپی سیونس برای افرادی که محدودیت عکسبرداری دارند همچون بانوان باردار می تواند راه حل بسیار مناسبی باشد. چراکه از پرتو و اشعه مضر در این روش استفاده نمی شود.